Diétás Rumos-Kekszes Falatkák









Mivel néhány napja sütöttem ch csökkentett háztartási kekszet így gondoltam csinálok belőle valami sokkal izgalmasabb diétás édességet így születtek meg ezek a kis cuki cukormentes rumos-kekszes falatkák.
Akik szeretik a sportszeletet azok tuti szeretni fogják mert nagyon hasonló íze van és ami a legjobb benne,hogy ebben nincs cukor és még a keksz is diétás amelyből készült.








 Recept:
-16,5dkg házi diétás háztartási keksz
-7dkg olvasztott vaj
-5dkg eritrit porrá darálva
-0,65dl langyos tej
-1,5dkg holland kakaópor
-rumaroma ízlés szerint

Bevonat:
20dkg cukormentes csokoládé

Díszítés:
-csokoládé transzferfólia vagy liofilizált gyümölcsök vagy akár egy félszem diót is tehetünk a tetejükre


Elkészítés:
A kekszet, eritritet ledaráljuk,vajat megolvasztjuk,tejet meglangyosítjuk és egy tálban az összes hozzávalót összedolgozzuk.Ezután egy szilikon bonbonformába nyomkodjuk amelyből én rögtön ki is tudtam szépen szedni őket és egy tálcára hűtőbe raktam.Akinek nincs szilikon formája az egy lapos edénybe is belenyomkodhatja és ha megdermed tetszőleges darabokra vágható.
Amikor jól megkötöttek akkor gőz fölött cukormentes csokoládét olvasztunk vigyázva a hőfokra,majd temperáljuk  és megmártjuk mártóvillával a bonbonokat benne majd még mielőtt rádermedne a csoki mindegyikre teszünk előre kivágott transzferfóliát vagy egyéb díszítést.A transzferfóliát célszerű egyenként minden mártás után ráhelyezni a bonbonokra mert ha csak a végén tennénk rá mindegyikre akkor addigra rádermed a csoki és nem megy át a minta.
Amikor megdermednek levesszük a fóliákat ,kapszlikba tesszük a kis bonbonokat és tálaljuk.
Nekem 2,5X3cm volt 1db és 30 db lett ebből az adagból,szóval szerintem nagyon kiadós.


Megjegyzések