Diétás Mogyorós Bonbonok



Ez egy régebbi receptem,mert egy időben mániákusan gyártottam a diétás bonbonokat ajándékba,alkalmakra vagy csak egyszerűen azért,mert kihívásnak éreztem cukormentes csokiból elkészíteni egy kézműves desszertet. Imádok gyönyörködni bennük,az igazat megvallva kicsit dühös is szoktam lenni amikor valaki egy falatra bekapja őket.Sokszor képes voltam éjszaka is gyártani őket,annyira lenyűgöznek ezek a kis apró szépségek. Azt hiszem most újra kedvet is kaptam és a napokban ismét előveszem a formáimat....



Hozzávalók:
  • 15 darab bonbonhoz:
  • 12,5 dkg belga cukormentes étcsokoládé
  • 3 evőkanál cukormentes mogyorókrém
  • 1 evőkanál holland kakaópor
  • 2 evőkanál tejszín
  • 1/2 evőkanál xilit porrá darálva
  • 15 db pörkölt mogyoró
Elkészítés:
A csokoládét gőz fölött felolvasztjuk, figyelve arra, hogy a hőmérséklete ne haladja meg az 40 C fokot.

Ezután márványlapon temperáljuk a csokoládét úgy, hogy 3/4 részét kivesszük, és spatulával a márványon átmozgatjuk, majd amikor sűrűsödik, visszaöntjük az 1/4 részhez.(oltásos módszerrel is temperálhatjuk ha nincs márványlapunk)

Hőmérővel ellenőrizzük a hőmérsékletét (30-31C), mert csak akkor lesz roppanós és fényes a csokoládénk, ha a temperálást megfelelően végezzük.

A szilikon bonbonformába csokoládét öntünk, majd a felesleget kicsurgatjuk belőle úgy, hogy a formák oldalát teljesen bevonjuk, kapszlikat készítsünk. 10-12 C fokos helyre tesszük a bonbonformát, hogy a csokoládé megdermedjen.

Közben a tejszínt felmelegítjük, hozzáadjuk a cukormentes mogyorókrémet, a xilitet és a holland kakaóport, majd homogénné keverjük.

A mogyorót megpirítjuk.

A megdermedt csokoládékapszlikba teszünk 1-1 kiskanállal a krémből, és 1-1 szem mogyorót is.

A maradék csokoládét újra melegítjük, majd elkészítjük belőle a bonbonok alját, ezzel lezárva a kapszlikat.

Ismét 10-12 C fokra tesszük hűlni a bonbonokat, majd ha megdermedtek, kinyomkodjuk a formából óvatosan őket

Megjegyzések