Reform szezámlisztes sajtos kiflik






Első próbálkozásom volt ma a szezámliszttel és meg kell mondjam, hogy kellemes csalódás volt. Könnyen kezelhető, utóíze nincs szerintem és ami még pozitív benne, hogy a ch-ja nagyon alacsony.
Fogyókúrázóknak, cukorbetegeknek vagy egészséges életmódot folytató embereknek  bűntudat nélkül beilleszthető az étrendjükbe.



Hozzávalók     
-90g sikér    
-60g szezámliszt 
-60g Update1 Master mix  
-30g finomliszt   
-10g burgonyapehely   
-5g szárított élesztő
-1/2kk só
-250ml langyos víz
-30ml olaj
-lekenéshez:tojásfehérje,pannónia sajt ízlés szerint


Elkészítés:
A hozzávalókat összekeverjük, géppel dagasztjuk. Majd kelesztő tálban  40 percig kelesztjük meleg helyen. Amikor megkelt, akkor lemérjük és ennek megfelelően osztjuk el egyforma darabokra. Én 5 részre vágtam és mindegyik 110g volt,  ugyanis 550g volt a megkelt tésztám tömege.Kicsit kinyújtjuk háromszög alakúra és feltekerjük őket.  Kézzel sodorjuk a szilikon nyújtólapon, hogy minél szebb kifliket kapjunk, majd további  60 percig kelesztjük meleg helyen.(mikróba tettem őket egy tálcán,persze nem kapcsoltam be)

Majd kevés tojásfehérjével megkenjük, megszórjuk  reszelt pannónia sajttal és 170C-on légkeveréses sütőben megsütjük.
Nagyon-nagyon puha és levegős, könnyed tészta. Jó étvágyat hozzá!




Megjegyzések